Studeren en gezond eten

Zoals iedereen wil ik natuurlijk ook een strak lichaam. Het begin is er, maar het moeilijkste is het juiste eten. Na een lange dag school grijpen we het liefste naar een snelle snack uit bijvoorbeeld de frituurpan. 

Er zijn er maar weinig die na een lange dag werken of studeren nog een half uur in de keuken willen staan om een gezonde maaltijd in elkaar te zetten. Na een vermoeiende dag hebben we gewoon zin in fastfood, de snelste manier om aan energie te komen. Natuurlijk weet (bijna) iedereen dat de energieën van fastfood weer snel verbruikt zijn en dus later op de avond het honger gevoel weer terug komt.

Om dus te voorkomen dat je meerdere keren per week naar fastfood grijpt kan je meal preppen. Dus een dag in de week voor een hele week te gaan koken, dan in kleine bakjes te doen en het in de vriezer te leggen. Op deze manier heb je dus eigenlijk geen reden om een pizza te bestellen, want het is nog makkelijker om je maaltijd op te warmen.
Helaas is bijvoorbeeld mijn vriezer al niet groot genoeg om voor een week klaar te maken, wat ik dan doe is aan het begin van de week alleen mijn groentes al te koken, zodat ik nog kleinere bakjes kan pakken. Dan hoef ik alleen nog maar het vlees te bakken, is het nog lekkerder ook.

Wat ik het allermoeilijkste vind is eten meenemen naar school, ik heb nooit zo’n zin om een hele tas vol met eten mee te nemen. De tassen zijn al zwaar genoeg, dus haal ik sneller een broodje uit de kantine. Wat ik wel graag meeneem is een bakje sla, om geen slappe sla te krijgen door de dressing heb ik een speciale shake beker voor sla gekocht. Daar zit een vork bij en een bakje voor de dressing die je boven in de deksel kan doen. Wanneer je dus je sla wilt eten gooi je de dressing over de sla, even schudden en klaar.
Vaak haal ik ook bij een AH To Go een bakje magere kwark en mandarijnen voor in mijn kwark. Ik heb standaard plastic lepels liggen in mijn kluisje, dus volledig voorbereid.

Waar ik graag tips voor wil krijgen is wat ik zou kunnen meenemen als ‘juiste’ maaltijd om mee naar school te nemen, er van uitgaande dat je om de drie uur een kleine maaltijd eet.

Bedankt voor het lezen, tips en tricks altijd welkom

Advertenties

Het begin van een strak lichaam

Ongeveer een jaar geleden heb ik mijn leefstijl compleet veranderd. Hiervoor sportte ik amper en gelijk na school ging hup de frituurpan weer aan om even een broodje frikandel te bakken. Dik werd ik toch niet en het is natuurlijk super lekker. Omdat elke weg naar een strak lichaam anders is wil ik ook graag mijn verhaal delen om andere te inspireren en te motiveren om voor een strakker lichaam te werken.

Ik heb niet zomaar mijn leefstijl kunnen veranderen, ik had motivatie nodig. Juist omdat ik niet “dik” was en werd, ik was 1,70 en woog toen ongeveer 62 kg, dus dat was gewoon normaal. hoewel ik nu naar de voor en na foto’s kijk ik toen echt een buikje had en natuurlijk die rolletjes die over je broek heen hangen. Ik zag pas in hoe lekker en varierend gezond eten is toen ik een aantal maanden in schotland aan het werk was. Daar leerde ik een Pools meisje kennen met een super strak lichaam en licht zichtbare abs. Vanaf toen wilde ik er ook voor werken om een mooi strak en getraind lichaam te hebben. Zij leerde me om zelf lekker en gezond te koken. bijvoorbeeld om zelf oven friet te maken. Wat ik verder als motivatie bron gebruikte was social media, op facebook en instagram heb je pagina’s met motiverende oefeningen en foto’s van prachtig strak getrainde lichamen die iedereen wel wilt hebben.

image

In Schotland kon ik niet naar de sportschool dus stond ik ’s ochtends eerder op om oefeningen te doen en ’s avonds voor het slapen gaan deed ik ze nog een keer. Dat was een mooi begin, een rustige mannier van opstarten. Eenmaal weer in Nederland kon ik echt aan de slag. Ik had er zo’n zin in om eindelijk naar de sportschool te gaan en de cardio hoek links te laten liggen en door te gaan richting de krachthoek. Toen ik begon met krachttraining deed ik elke oefening 4 keer en herhalingen van 15 keer met een licht gewicht. Dit zodat ik leerde om de oefening goed uit te voeren en blessures te voorkomen.
Later begon het leukere trainen. Toen ik de oefeningen eenmaal onder de knie had en al een tijdje trainde in de sportschool kon ik zwaarder gaan trainen. De bedoeling hiervan is elke keer set probeer je de 12 keer te halen, wanneer je 10 of meer dan 10 keer red kan je weer een zwaarder gewicht pakken. Dit vind ik echt de leukste vorm van trainen, het is een uitdaging helemaal in het begin, dat je gaat kijken hoe zwaar je kan. Op deze manier trainen vaak de mannen, hiervan wordt je namelijk breder. Bij mij heeft deze manier van trainen spierballen gevormt en natuurlijk een mooie ronde billen en een strakke buik.
image

Het trainen mij meer vorm gegeven terwijl de meesten meiden denken dat je van kracht training vierkant wordt. Ik ben nu al zoveel verder als dat ik vorig jaar was, maar ik ben nog niet bij mijn doel beëindigd. Ik hoop dat ik uiteindelijk andere meiden kan motiveren zoals ik ook ben gemotiveerd om fit te worden.

Bedankt voor het lezen, tips en tricks altijd welkom!